Magyar Vöröskereszt
Magyar Vöröskereszt
Magyar Vöröskereszt

Hétköznapi hősöket keres a Magyar Vöröskereszt

Találd meg magadban a hőst! Adj vért! – ezzel a szlogennel buzdítja véradásra a felsőoktatásban tanuló diákokat a Magyar Vöröskereszt és a Punnany Massif zenekar. Az őszi félévben még 42 helyszínen lesz lehetőség véradásra.

Szeptemberben ismét elindította Országos Felsőoktatási Véradóversenyét a Magyar Vöröskereszt. A nemes megmérettetésre ezúttal 36 felsőoktatási intézmény adta be a nevezését. A versenyt kategóriánként az az intézmény nyeri, amely a nappalis hallgatói létszámához képest a legtöbb nappalis hallgatót buzdítja véradásra.

A Magyar Vöröskereszt az idei évben a fiatalok körében rendkívül népszerű Punnany Massif zenekart kérte fel, hogy népszerűsítse a véradást. Az apropót a zenekar Hétköznapi hősök című száma adta, amelynek gondolatvilágához jól illeszkedik a véradás ügye is. A zenekar tagjai szerint a véradásnak egy sima hétköznapi jelenségnek kellene lennie, valami olyasminek, amit az ember magától értetődően csinál. Ezért is tartották fontosnak, hogy a kampány arcaiként felhívják a figyelmet a hétköznapi hősökre, a véradókra. Mellettük Tóth Bettina, a Budapesti Gazdasági Főiskola diákja népszerűsíti a véradást a verseny során. A főiskolás lány 18 éves kora óta rendszeres véradó, így örömmel képviseli az ügyet kortársai körében.

Az egész tanévet átívelő verseny főtámogatója ezúttal is a Media Markt Magyarország Kft. „A Media Markt nem sokat hezitált, amikor döntenie kellett, hogy 2015-ben is melléáll-e a véradó versenynek. A Magyar Vöröskereszttel nagyon sikeres akciókon vagyunk túl, amit mindenképpen folytatni szeretnénk. Ami külön öröm, hogy közös erővel sok fiatalt megmozgattunk egy vállalható és komoly cél érdekében. Cégünk nagy hangsúlyt fektet a minőségre. Éppen ezért az is fontos számunkra, hogy a fiatalok olyan példaképekkel találkozzanak, akik mögött komoly teljesítmény van. 2014-ben Jakabos Zsuzsa, idén pedig a Punnany Massif segíti a munkát. Most már csak az egyetemistákon és a főiskolásokon múlik minden. Mi szurkolunk mindenkinek. Hajrá!” – bíztatja a fiatalokat Németh Csongor, a Media Markt Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Az őszi félévben még 42 felsőoktatási intézményben szervez véradást a Magyar Vöröskereszt és az Országos Vérellátó Szolgálat. A pontos véradóhelyszínek és időpontok a http://veradas.hu/hirek/szallj-be-te-is-a-veradok-versenyebe és a https://www.facebook.com/veradoverseny oldalon tekinthetőek meg. A véradáshoz szükséges a személyi igazolvány, a TAJ-kártya és a lakcímkártya is.
A diákok a véradást követően, a segítségnyújtás nagyszerű érzésén felül, számos hasznos ajándékot kapnak a Magyar Vöröskereszt támogatóinak jóvoltából. A Coca-Cola Magyarország és a Heineken a fiatalok folyadékpótlásáról gondoskodik termékeivel, míg Nestlé által felajánlott csokoládék a véradók energiapótlását segítik, csakúgy mint a Pizza Forte által a fővárosi és győri helyszíneken biztosított pizzák.

A 9. OFV keretében ezúttal is gazdára talál 5x2 db EFOTT fesztivál napijegy, három multi funkciós Bigo táska, sőt három szerencsés másodmagával ezúttal is részt vehet egy luxusüdülésen az ausztriai Sissi Parkban, a Sissi Park jóvoltából, mely kiegészül egy utasbiztosítással is, amit a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. ajánlott fel. A nyertes intézményeknek pedig a Media Markt Magyarország kínált fel értékes nyereményeket.

A 9. Országos Felsőoktatási Véradóverseny médiatámogatója az MTVA és a Petőfi Rádió.