Magyar Vöröskereszt
Magyar Vöröskereszt
Magyar Vöröskereszt

Ifjú véradók versengtek

Több mint tízezren találták meg magukban a hőst! A 9. Országos Felsőoktatási Véradóverseny keretében több mint 12 ezren adtak vért, egynegyedük első alkalommal. A verseny főtámogatója a Media Martk volt.

Találd meg magadban a hőst! Adj vért! – ezzel a szlogennel buzdította véradásra a felsőoktatásban tanuló diákokat a Magyar Vöröskereszt és a Punnany Massif zenekar. Harminchat felsőoktatási intézmény versengett a győzelemért, mely három kategóriában zajlott. A 10 ezer feletti nappalis hallgatójú kategóriában a Budapesti Corvinus Egyetem, az 1000 és 10 ezer közöttiben a veszprémi Pannon Egyetem, míg az 1000 fő alatti nappalis hallgatóval rendelkező intézmények között a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola mozgósította a legtöbb véradót.

Szeptember 1-je és május 15. között 277 véradóeseményt szervezett a Magyar Vöröskereszt, melyen több mint 12 ezer véradó jelent meg, közülük több mint háromezren új véradók voltak.

A diákok a véradások követően, a segítségnyújtás nagyszerű érzésén felül, számos hasznos ajándékot kaphattak a Magyar Vöröskereszt támogatóinak jóvoltából. A Coca-Cola Magyarország és a Heineken a fiatalok folyadékpótlásáról gondoskodott termékeivel, míg Nestlé által felajánlott csokoládék a véradók energiapótlását segítették, csakúgy mint a Pizza Forte által a fővárosi és győri helyszíneken biztosított pizzák. A 9. Országos Felsőoktatási Véradóverseny médiatámogatója az MTVA és a Petőfi Rádió voltak.

A 9. OFV keretében ezúttal is gazdára talál 5x2 db EFOTT fesztivál napijegy, három multi funkciós Bigo táska, sőt három szerencsés másodmagával ezúttal is részt vehet egy luxusüdülésen az ausztriai Sissi Parkban, a Sissi Park jóvoltából, mely kiegészül egy utasbiztosítással is, amit a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. ajánlott fel. A nyeremények sorsolása június első hetében lesz, a nyerteseket e-mailben értesítjük.

Az egész tanévet átívelő verseny főtámogatója ezúttal is a Media Markt Magyarország Kft. volt. A cég szegedi áruháza jóvoltából az első helyezett intézmények tárgynyereményben részesülnek majd. A verseny ünnepélyes eredményhirdetése június 12-én, a Szegedi Tudományegyetemen lesz.

A Magyar Vöröskereszt az idei évben a fiatalok körében rendkívül népszerű Punnany Massif zenekart kérte fel, hogy népszerűsítse a véradást. Az apropót a zenekar Hétköznapi hősök című száma adta, amelynek gondolatvilágához jól illeszkedik a véradás ügye is. A zenekar tagjai szerint a véradásnak egy sima hétköznapi jelenségnek kellene lennie, valami olyasminek, amit az ember magától értetődően csinál. Ezért is tartották fontosnak, hogy a kampány arcaiként felhívják a figyelmet a hétköznapi hősökre, a véradókra. Mellettük Tóth Bettina, a Budapesti Gazdasági Főiskola diákja népszerűsítette a véradást a verseny során. A főiskolás lány 18 éves kora óta rendszeres véradó, így örömmel képviselte az ügyet kortársai körében.