Magyar Vöröskereszt
Magyar Vöröskereszt
Magyar Vöröskereszt

Sikeres volt az Adj vért, és add tovább! kampány

Júliusban rendhagyó közösségi kampányt indított a Magyar Vöröskereszt, hogy fellendítse a véradókedvet. A kampány során több száz véradólánc indult el, melynek eredményeképpen több mint 45 ezren adtak vért. A legtöbben július 30-án jelentkeztek véradásra.

A nyári hónapokban a kánikula és a szabadságolások miatt csökken a véradói aktivitás, így ebben az időszakban nagyobb kihívást jelent a Magyar Vöröskereszt számára a véradók megszólítása.

 

A Magyar Vöröskereszt július 17-én egy különleges közösségi kampányt indított, hogy új véradókat toborozzon, valamint a meglévőket aktivizálja. A szervezet 150 médiamunkásnak, közszereplőnek és vállalatvezetőnek ajándékot küldött. A nők egy üveg Szekszárdi Bikavért, a férfiak egy szál vörös rózsát kaptak a viragneked.hu jóvoltából, rajta egy üzenettel: Adj vért, és add tovább!

 

A szervezet arra buzdított az újságírók és közszereplők mellett mindenkit, hogy adjanak vért és indítsák el saját véradóláncolatukat a www.veradas/veradovagyok oldalon.

 

A kampány keretében bárki meghívhatta három ismerősét, hogy ők is adjanak vért. Akik elfogadták a kihívást, meghívókhoz jutottak, hogy tovább vihessék a véradás hírét. A kampány hatására több száz véradólánc indult el, melynek eredményeképpen 45280-an adtak vért másfél hónap alatt, ezzel túlszárnyalva az előző év azonos időszakát. A legtöbben július 30-án jelentkeztek véradásra, aznap 2013-an nyújtották segítő karjukat. E mellet közel százan töltötték fel véradós fotójukat Instagramon a #veradovagyok hastaget használva ezzel is bátorítva ismerőseiket, és népszerűsítve a nemes ügyet.

 

A rendhagyó kampányt támogatók bevonásával valósította meg a Magyar Vöröskereszt. A viragneked.hu 75 vörös rózsát, 14 szekszárdi borászat (Bodri Pincészet, Bősz Adrián, Eszterbauer Borház, Ferger-Módos Borászat, Fritz Pincészet, Heimann Családi Birtok, Márkvárt János, Mészáros Borház, Merfelsz Pince, Németh János Pincészet, Schieber Pincészet, Sebestyén Pince, Takler Pince, Vesztergombi Pincészet, Vida Családi Borbirtok) pedig több mint 80 palack Szekszárdi Bikavért ajánlott fel a figyelemfelhívó akcióhoz. A Szekszárdi Borászok Céhének több tagja egyébként nem csak Bikavérét, de vérét is adja a jó ügyért. A csomagok célba juttatásában az UPS Magyarország Kft. segített a Magyar Vöröskeresztnek, míg a kísérőkártyák nyomtatását a székesfehérvári Manager Shop Kft. vállalta térítésmentesen.

A kampányba a Petőfi Rádió is beszállt, két műsorvezetőjük, Péczeli Dóri és Buda Marci és vért adott az EFOTT-on és erre buzdította a hallgatókat is.